پروژه ها

صنایع کشاورزی و دامداری

کشاورزی بیش از هر صنعت دیگری به آب نیازمند می‌باشد و در کشور ما این موضوع به‌ویژه با بروز بحران خشک‌سالی طی چند دهه اخیر و همچنین استفاده از سیستم‌های سنتی آبیاری، باعث شده است که بیش‌ازپیش زنگ خطر برای این صنعت به صدا درآید.

آب در صنعت کشاورزی، دامپروری و پروزش آبزیان

برداشت بی‌رویه از چاه‌های آب در مناطق کشاورزی باعث شده است که اولاً عمق چاه‌های آب از حدود 20 متر به 200 افزایش یابد و همچنین میزان شوری آب چندین برابر گردد. این موضوع نشان از این دارد که سطح آب‌های زیرزمینی تا چه میزانی تقلیل پیداکرده و همچنین شوری بیش‌ازحد آب باعث می‌شود که برای آبیاری مناسب نبوده و باعث شوری خاک شده و به ریشه‌ی گیاهان آسیب برسد و نیاز به شیرین سازی داشته باشد.
در بخش دام‌پروری و پرورش آبزیان نیز کیفیت آب عاملی مؤثر در پرورش دام و آبزیان هست و درصورتی‌که آب نامناسب استفاده شود، علاوه بر کیفیت محصولات دامی، سلامتی دام و به طبع آن سلامت مصرف‌کننده محصولات و فرآورده‌های دامی را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد. در بخش دام‌پروری و پرورش آبزیان، عاری بودن آب از آلاینده‌های میکروبی بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

روش مناسب برای شیرین سازی آب‌های شور جهت مصارف کشاورزی و دام‌پروری، استفاده از سیستم‌های اسمز معکوس می‌باشد. دستگاه‌های آب‌شیرین‌کن با روش اسمز معکوس بر اساس ظرفیت موردنیاز، مشخصات و میزان شوری آب خام (که می‌تواند از چاه، رودخانه و یا دریا تأمین گردد) و همچنین کیفیت آب تولید، طراحی‌شده و بر اساس سیستم طراحی‌شده، مراحل ساخت و نصب و راه‌اندازی صورت می‌پذیرد.

همچنین برای ضدعفونی کردن آب و میکروب‌زدایی آن به‌ویژه در بخش دام‌پروری، امروزه علاوه بر روش‌های قدیمی مانند استفاده از محلول کلر، روش‌هایی از قبیل استفاده از گاز ازن و یا اشعه فرابنفش یا UV موردتوجه قرارگرفته است که به دلیل کارایی بهتر و آسیب کمتر نسبت به کلر، در حال گسترش می‌باشد.

شرکت توربو صنعت با بیش از دو دهه تجربه درزمینه طراحی و ساخت دستگاه‌های تصفیه آب و سیستم‌های تصفیه فاضلاب و تأمین تجهیزات، تأمین مواد شیمیایی، با در اختیار داشتن کارشناسان مجرب و متخصص، آماده ارائه خدمات فنی و مهندسی در ارتباط با سیستم‌های آب شیرین و همچنین ضدعفونی آب، همگام با فن‌آوری‌های نوین در دنیا است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *